Τρίτη, 20/02/2018

Ρωτώντας κάποιον που έχει χαμηλό σίδηρο τι τρώει για να τον ανεβάσει, το πρώτο που θα σας πει είναι φακές - Υπάρχουν, όμως, κι άλλες εναλλακτικές προτάσεις!

FAKES 33

Ρωτώντας κάποιον που έχει χαμηλό σίδηρο τι τρώει για να τον ανεβάσει, το πρώτο που θα σας πει είναι φακές. Όπως και οι περισσότερες μαμάδες προτιμούν τις φακές στη διατροφή ενός παιδιού για να μην του λείψει ο σίδηρος. Μάταια όμως.

Ο σίδηρος τόσο στις φακές όσο και σε όλα τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα απορροφάται σε πολύ μικρό ποσοστό που κυμαίνεται από 0,5 – 6 %.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι περιέχεται σε τέτοια μορφή που δεν είναι καλά αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μας.

Φυσικά αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει τη θρεπτική αξία της φακής. Ωστόσο, αν για κάποιο λόγο θέλετε να ανεβάσετε το σίδηρό σας ή να μην σας πέφτει εύκολα, μην βασίζεστε σε αυτή.

FAKES 33e

Βάλτε περισσότερο κόκκινο κρέας (μοσχάρι και χοιρινό), θαλασσινά και συκώτι στη διατροφή σας. Επίσης, το θέμα της απορρόφησης του σιδήρου από μία τροφή επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες και θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.

Τρόφιμα που βοηθούν την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου είναι αυτά που περιέχουν υψηλά ποσά βιταμίνης C, όπως τα ακτινίδια, το μπρόκολο, οι φράουλες, το πορτοκάλι, το μανταρίνι, τα σταφύλια, το σπανάκι, το λεμόνι.
Για το λόγο αυτό όταν καταναλώνεται μια πηγή σιδήρου, π.χ. κρέας ή θαλασσινά ή έστω και φακές , βάλτε αρκετό λεμόνι ή συνοδέψτε με ένα φρεσκοστιμμένο χυμό εσπεριδοειδών. (Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis)

methodiko paideia6 27 11

 VASILARAS FINALE Monostilo2

BOLAS 16 MONOSTHLO

 STAVROY ELECTRONICS 2013 mikrh

KREATAGORA new FINAL